Globisen AB, som driver bland annat www.skistart.com, www.multitriathlon.se samt www.climbing247.se satsar och nyanställer.
Efter flera år med fina resultat så satsar Globisen nu ytterligare inför kommande vinter.

Daniel Rehnström, ansvarig för skidverkstan, kommenterar nyanställningen:

-I skidverkstan, där alla längdskidor plockas ut, anställer vi nu Patrik Norell som har ett stort intresse för längdskidor och längdskidåkning. Patrik var aktiv inom längdskidåkning som ungdom och har bland annat silver och brons från ungdoms-SM. Patrik kommer att börja under oktober och läras upp för att kunna jobba heltid under vintern. Vi känner behovet för ytterligare personal i skidverkstan då vi ökar vår försäljning ständigt och vill fortsatt jobba med marknadens snabbaste leveranser av skidor.

Samtidigt förstärker vi även kundtjänsten med en nyanställning. Johan Rehnström, VD kommenterar:
Vi kan redan idag skryta med branschen bästa kundtjänst men ser att behovet växer. Kundtjänsten skördar stora framgångar och får mycket beröm hos oss men belastningen börjar bli för stor. Därför har vi anställt Linn Backlund på heltid som går in och kommer att arbeta tätt tillsammans med Daniel som redan sitter på kundtjänsten. Vi har redan idag branschens bästa öppettider och snabbaste svarstid hos kundtjänsten men detta betyder inte att vi inte kan bli ännu bättre!

Vi välkomnar Linn & Patrik till Globisen AB och hoppas på en vit vinter!

Pressmeddelandet i sin helhet finns att ladda ner här: Pressmeddelande- Globisen satsar & nyanställer